Αθήνα ή Επαρχία

1345211.jpg

 

Πέρασε κι άλλο ένα Σαββατοκύριακο. Ήρθε η Δευτέρα, επιστρέψαμε στο γραφείο. Μήπως έχουμε φτάσει στο σημείο να ζούμε για ένα Σαββατοκύριακο; Πιάνω τον εαυτό μου να μετράει τις μέρες για να έρθει η Παρασκευή και όλη την εβδομάδα σκέφτομαι «Τι θα κάνουμε αυτό το Σαββατοκύριακο;». Αυτό που με προβληματίζει επίσης είναι αν γι’αυτό φταίει η τρέλα της Αθήνας. Γιατί το λέω αυτό;

Εγώ όπως και πολλοί φίλοι μου μεγαλώσαμε στην επαρχία – περιφέρεια. Ένα μέρος των φίλων μας ή συγγενών στην ίδια ηλικία επέστρεψαν στο σπίτι τους στην πόλη τους. Κατεβαίνω λοιπόν στην Καλαμάτα και βλέπω τους φίλους μου που πάνε για δουλειά το πρωί που απέχει δέκα λεπτά με τα πόδια και τρία με το αυτοκίνητο. Ξυπνάνε δηλαδή με την ηρεμία τους και «πετάγονται» στο γραφείο. Μένουν κανονικά οι περισσότεροι 9-5 όπως και εμείς εδώ στην Αθήνα με την διαφορά ότι όταν σχολάνε στις 5 είναι στο σπίτι τους σε δέκα λεπτάκια. Τι σημαίνει όμως αυτό; Το πρόσεξα και μου έκανε πολύ εντύπωση για πρώτη φορά πέρυσι το καλοκαίρι όταν μου λέει μία φίλη μου «Θα φύγω από το γραφείο στις 2 και πριν ξαναπάω στις 5 θα πάω να κάνω μια βουτιά στη θάλασσα». Εκεί έπαθα σοκ και συνειδητοποίησα ότι κάλλιστα μπορώ να φεύγω από τη δουλειά στις πέντε όπως και τώρα και να κάνω πρώτα μια βόλτα στην παραλία για έναν καφέ ή έναν περίπατο στα μαγαζιά και να είμαι σπίτι πριν τις 8. Γιατί εμείς εδώ στην Αθήνα με τις ευκαιρίες εργασίες είμαστε έτσι παγιδευμένοι; Γιατί ουσιαστικά εγώ χρειάζομαι εκείνο το δίωρο που θα πάει η φίλη μου για καφέ , για να φτάσω σπίτι μου. Και με τι κουράγιο να κάνω οτιδήποτε αφού έχω φτάσει στο σπίτι μετά από 11 ώρες στο γραφείο (8ωρο + 3 ώρες στον δρόμο);

Δεν είναι μόνο ο χρόνος που είναι περισσότερος είναι και τα λεφτά. Γιατί όταν στην επαρχία βγάζεις 700 € σου μένουν και για να βάλεις στην άκρη. Μόνο το ενοίκιο είναι το μισό απ’ ότι στην Αθήνα. Τι θα κάνουμε για να ζήσουμε μία πιο ήρεμη και φυσιολογική ζωή; Γιατί ναι, να επιστρέψουμε στην πόλη μας αλλά τι δουλειά θα κάνουμε εκεί; Πόσο θα περιμένουμε για μία καλή θέση ή μήπως δεν θα τη βρούμε ποτέ;

Τι προβληματισμοί και αυτοί πρωί πρωί Δευτεριάτικα…..

 

 

4 thoughts on “Αθήνα ή Επαρχία

  1. Πολύ φτηνή η Καλαμάτα.
    Γιατί στα Γιάννενα, απ’ όπου είμαι εγώ, αποκλείεται να μπορεί να ζήσει κάποιος με 700 -ούτε συζήτηση να βάλει και στην άκρη. Κι ίσως η έξοδος να είναι φτηνότερη από την Αθήνα, αλλά η αγορά των Ιωαννίνων είναι φαρμάκι. Κι έπειτα, αναλογικά με το μέγεθος της πόλης, το κυκλοφοριακό των Ιωαννίνων και η έλλειψη πάρκιγκ είναι τρισχειρότερο της Αθήνας.
    Όσα λες για τις αποστάσεις, βέβαια, είναι απολύτως σωστά.

    Δεδομένων όλων αυτών, θα την έκανες για Καλαμάτα;

  2. Έχεις δίκιο, έχει και η επαρχία τα προβλήματά της και ουσιαστικά το μεγαλύτερο κέρδος είναι ο χρόνος. Απλά ο καθένας μας αξιολογεί πόσο σημαντικό είναι γιαυτόν ο χρόνος και αποφασίζει.
    Για να πω και εγώ την αλήθεια μου αν είχα την ίδια δουλειά στην Καλαμάτα θα προτιμούσα να ήμουν εκεί τώρα αν είναι να πάμε ψάχνοντας δεν αξίζει.

Σχολιάστε

